On the road again - Reisverslag uit Rakvere, Estland van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Rakvere, Estland van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu

On the road again

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irwin en Irene

16 Juli 2013 | Estland, Rakvere

Lieve allemaal,

Na twee nachten in Tallinn was het vandaag weer tijd om op pad te gaan. De afstand naar de volgende bestemming viel mee, zo'n 85 km. Gisteren hadden we de oude binnenstad bekeken. Maar er was ook nog een gedeelte buiten de stad dat de moeite waard was volgens de boekjes.

Dus alle tussenstops werden geprogrammeerd en we konden op weg! De eerste stop was op 10 minuten rijden. Om de hoek dus :-). Dit was een enorm park (volgens mij Kardiorgpark oid). Peter de Grote had hier een landhuis. Dit was nu een kunstmuseum. Nu zijn we niet direct museum en schilderijfanaten, maar we wilden het mooie pand wel even van binnen bekijken. Er was zelfs een hele afdeling met de Hollandse meesters. Ook over de grens kom je ons dus nog tegen :-).

Vervolgens gingen we verder met cultuur opsnuiven in het Ets openlucht museum. Hier stonden allemaal authentieke woningen uit diverse delen van Estland. Leuk om te zien, maar naar onze mening hadden ze er meer van kunnen maken. Bijvoorbeeld door wat extra dingen te organiseren zoals boogschieten etc.

Toen was het tijd om de stad echt te verlaten en op weg te gaan naar de Jagala waterval. Die hadden we al snel gevonden. Erg handig die bordje onderweg :-) en ook nog in het Engels :-). Dit was echt super gaaf! Je kon als je zou willen zo de waterval in lopen! Niet dat dat aan te raden is. Maar je hebt daardoor wel het gevoel dat je er middenin staat!

De rest van de route ging door Laheemaa nationaal park. Ook dit was weer een super groene omgeving en toch weer anders dan de parken die we eerder hebben gezien. Ik vond het een van de mooiste parken die we hier gezien hebben. Bij Kasmu hebben we een korte wandeling gemaakt door het bos en langs het strand. Hier liggen heel veel grote zwerfkeien. Het is er niet erg toeristisch en de huizen zijn heel goed onderhouden. In Vosu hebben we nog even wat gedronken en daarna via Altja naar Rakvere gereden.

Hier verblijven we weer twee nachten. Het is een mooi hotel met superfaciliteiten. Zo kunnen we gratis gebruik maken van het zwemparadijs met diverse zwembaden en het saunacomplex met 8 sauna's. De dame bij de receptie keek enigszins geschokt toen ik vroeg of het met zwemkleding was. Natuurlijk was dat met zwemkleding, mannen en vrouwen door elkaar hoe kon ik anders denken :-).

We hebben net bij het sushi restaurant (jippie!!!) Gegeten. Weer andere varianten dan ik Nederland heb gegeten. Maar zeker de moeite waard. De eerste keer voor Irwin bij een sushi restaurant. Geen zorgen! Hij heeft er kip en rund kunnen bestellen :-).

Morgen gaan we de omgeving weer verder verkennen!

Liefs en een knuffel,
Irwin en Irene

• 16 Juli 2013 - 21:34

Conny:

Lieve Ir en Ir,

Wat waren we ongerust gisteren toen we geen blog van jullie ontvingen.......Maar gelukkig vandaag hebben jullie ons weer verrast.
    Geniet van de sauna Irene. Irwin en sushi hoe kan dat samen?
    Kus, Conny

• 17 Juli 2013 - 00:10

Hèrel:

Lieve Irene en Irwin,
    gelukkig blog is weer in de lucht. Tja tablet kan wel eens leeg zijn. Wat zien jullie toch veel moois. Schitterend om de foto van de waterval te zien, laat staan in werkelijkheid. Jullie zullen langzamerhand wel korte pootjes krijgen van al die wandelingen, maar wel heerlijk zo in de buitenlucht. Super zo'n hotel met zoveel faciliteiten.
    Morgen weer veel plezier met het verkennen van de omgeving.
    Liefs en knuffels
    Hèrel