Witte wereld - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu Witte wereld - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu

Witte wereld

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irwin en Irene

14 Februari 2014 | Oostenrijk, Gerlos

Lieve allemaal,

Hier dan het eerste verslag van mijn eerste wintersportvakantie. Nou ja wintersporten, skiën gaat natuurlijk niet gebeuren :-).

Gisteren ging de wekker veels te vroeg, 3.45, maar het was voor het goede doel: vakantie. Om dat tijdstip is het nog heerlijk rustig op weg naar Schiphol. Dus rond 5.15 waren we op lang parkeren. Het inchecken had Irwin thuis al gedaan. En ook de rest ging voorspoedig, hoewel het bij de douane nog bij misging met het Valentijnscadeautje dat ik voor Irwin had gekocht. Maar gelukkig mocht ik het toch meenemen.

De vlucht was keurig op tijd. We vliegen met Transavia en dat zijn toch best krappe plaatsjes. Maar voor een uurtje prima te doen. Het vliegtuig zat helemaal vol. Op de luchthaven werden we opgehaald door het taxibusje. En na ongeveer een uur kwamen we aan bij het hotel waar Conny en Walter al op ons wachten.

Even wat gedronken en bijgekletst en daarna op naar de eerste skipiste. Het weer is echt super. Zowel gisteren als vandaag heerlijk zonnig weer. Bij een restaurant aan de piste hebben we geluncht. De rest ging daarna de piste op en ik heb lekker gelezen. Het lijkt wel vakantie :-).

Bij het hotel hebben we ook eten, dus daar hoeven we ons verder ook niet druk om te maken. En van 15-17 uur kun je ook allerlei lekkere dingen halen (ijs, zoete hapjes, tosti's etc.). Dus aan eten en drinken geen gebrek.

Vandaag was het ook super weer. Dus de rest heeft er vandaag ook weer een super ski dag van gemaakt. En ik heb heerlijk op het balkon gezeten zonder jas. Het is echt smeren geblazen, want met de witte wereld om ons heen, is de kans op verbranden groot. Het eerste boek is inmiddels uit en ik ben flink op weg in het tweede boek. Vanmiddag nog een stukje door het dorp gelopen en geluncht bij de Milchbar. Volgens Irwin hebben ze daar heerlijke milkshakes, dus die moest ik natuurlijk even uitproberen. Daarna 's middags nog even de sauna in en bijkomen van de "zware dagen" :-).

Kortom weinig spannende vakantieverhalen dit keer. Maar relaxte vakantieverhalen. Ook weer eens wat anders!

Liefs en een dikke knuffel,
Irene

• 14 Februari 2014 - 19:32

Eveline:

Lieve Irene en Irwin.
    Klinkt als een heerlijke vakantie. Weet je nog dat ik zei dat je best wel bruin terug kon komen? ;-)
    Gaat helemaal goed komen dus.
    Ben wel erg nieuwsgierig waarom je bij de douane aangehouden werd vanwege het valentijns cadeautje. Was iets heel bijzonders zeker?

Geniet maar heerlijk van de zon, de gezelligheid samen en het lekker vakantie houden! Ben benieuwd of jullie nog een skishow gaan bezoeken.

Dikke knuffel en valentijnkus van Eveline

• 14 Februari 2014 - 23:25

Herel:

Lieve Irene en Irwin,
    Is wel een heel verschillende vakantie voor jullie. Fijn dat jullie samen met de familie zo genieten.
    Ben wel benieuwd naar wat uiteindelijk wel goedgekeurd is door de douane. Lijkt me heerlijk van het zonnetje te genieten in een witte wereld.
    Relax verder en have fun.
    Dikke knuffels van
    Herel

• 15 Februari 2014 - 14:42

Carlo:

Hoi irene, ik merk dat jullie in ieder geval niet omkomen van de dorst en honger ;-)
    Maar wat was er zo apart aan je valentijnscadeau dat je bijna de douane niet doorkwam ?
    Een doos bomboms ? Haha..

Gr. Carlo