Tot 10 tellen - Reisverslag uit Taormina, Italië van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu Tot 10 tellen - Reisverslag uit Taormina, Italië van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu

Tot 10 tellen

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irwin en Irene

29 Mei 2014 | Italië, Taormina

Lieve allemaal,

Daar is tie dan het eerste echte reisverslag vanaf Sicilie! Maar tjeetje wat was het vanochtend vroeg opstaan. De wekker stond om 3.30 en om 2.30 was ik al klaar wakker. Slapen ging niet meer, dus maar rustig blijven liggen tot het tijd was om op te staan. Herel was er om 4.15 en toen op naar Schiphol! Waarom er toch nog zoveel mensen op de weg zijn op zo'n onzedelijk uur, blijft me een raadsel. We waren er keurig om 5 uur en konden direct door naar de bagage drop off. Op Schiphol was het al wel wat drukker.

Daarna door de douanne en tijd voor een kopje thee om verder wakker te worden. Onze vlucht zou om 7 uur vertrekken, maar vertrok ongeveer 20 minuten later. Dat kwam doordat er een passagier leek te missen, maar dat bleek later een mistelling van de stewardess te zijn. Toch handig die apparaatjes zou je denken, maar kennelijk kun je je daar toch ook mee vergissen :-).

Rond 10 uur vlogen we bij Catania om te landen. Maar ineens gingen we weer stijgen in plaats van verder met de daling. Het bleek dat het vorige vliegtuig een grote vogel had geraakt en dus eerst de landignsbaan geinspecteerd moest worden. Arme vogel!

Daarna waren we ook meteen in Italie :-) en konden we meteen wennen aan het "andere" tempo. Jawel rond 10 uur waren we dus geland en iets over 12 uur reden we weg met de huurauto. Hahaha het ging echt op een rustig tempo. Het maakt toch niet uit dat de rij steeds langer wordt?! Wij nemen onze tijd, geen zorgen, komt allemaal voor elkaar. Konden we meteen vast aan het relax ritme wennen haha.

Van Catania vliegveld was het nog ongeveer 50 minuten rijden naar Taormina. Hier blijven we 3 nachten voordat we naar de volgende bestemming vertrekken. Het hotel zit midden in het centrum en daar kun je dus niet staan met de auto. Dus Irwin is ergens in een straat gaan staan en ik ben op onderzoek uitgegaan waar we dan precies moesten zijn in het hotel. De deur bleek de achteringang te zijn. Tja dan sta je in een hotel, maar geen idee waar je heen moet. Gelukkig snel de receptie gevonden en uitleg gekregen waar we de auto neer konden zetten. Dus ik met de koffers naar binnen en Irwin heeft de auto in de parkeergarage net buiten het centrum neergezet.

Inmiddels liep het tegen 14 uur en kregen we trek en hadden we al wat langer dorst. Dus op zoek naar een leuk lunch stekje. Die vonden in een gezellig straatje. Daar zongen ook nog wat mannen met gitaar, dus het vakantiegevoel was al op en top aanwezig. Lekker Italiaans gegeten (zal proberen niet te veel te bloggen over eten haha, begreep sommige lezers het met name over eten vonden gaan :-)) en daarna nog door het stadje gelopen en even langs de supermarkt geweest voor water. Ondanks dat het Hemelvaartsdag is, zijn alle winkels hier gewoon open. Siesta heb ik ook nog weinig (gelukkig) van gemerkt.

En natuurlijk is het eerste ijsje van de vakantie gescoord door Irwin. Deze ijssalon heeft voor wat betreft de ijssmaak citroen een 8- gekregen. Er zullen vast nog meer waarderingen door Irwin voor ijsjes (en dan met name de smaak citroen) gaan volgen de komende dagen.

Daarna hebben we nog op het dakterras gezond en bij het zwembad gelegen met een glaasje prosecco. Ook heel naar natuurlijk :-).

Kortom zoals jullie kunnen lezen, zijn we al helemaal in de vakantiestemming en zijn we heerlijk aan het genieten. Vanavond op zoek naar een leuk restaurantje en waarschijnlijk bijtijds het bedje in. Want al met al is het best een lange dag geworden.

De eerste opnames zijn inmiddels genomen met de virb actioncamera! Ik ben benieuwd of er wat opstaat en hoe het er straks uit komt te zien. Om nou te zeggen dat het echt actiebeelden zijn haha. Nou ja toch ook leuk om later nog videobeelden te hebben.

Liefs en een dikke knuffel,
Irwin en Irene

• 29 Mei 2014 - 19:08

Peter Hoogakker:

Klinkt goed luitjes, veel plezier.
    Vooral voor Irene is die Manana mentaliteit (oeps, verkeerde taal) wel eens goed :-)

• 29 Mei 2014 - 19:21

Hèrel:

Lieve Irene en Irwin,
    Een persoon missen met tellen. Denk dat stewardess test moet laten doen. Jullie weten het nu dus alles in een rustig tempo. Meteen even gekeken wat een virb actioncamera is. Ook weer wat geleerd. Wel leuk bewegende beelden!!!!! Hoop dat jullie lekker gegeten hebben en voor straks lekker slapen, is een lange dag geweest. Voor morgen weer veel plezier.
    Knuffels van
    Hèrel

• 29 Mei 2014 - 19:34

Joyce:

Wat hobbeltjes op weg naar Sicilie, maar nu gelukkig lekker genieten voor jullie. Dat gaat helemaal goed komen daar. Enjoy.
    Liefs en dikke knuffel Joyce

• 29 Mei 2014 - 20:05

Annet:

Keurtje en Irwin
    Om het vroege opstaan benijd ik je niet. Maar de foto's laten mooi weer zien en dolce vita. Geniet ervan!