Ook de parkeermeter houdt siesta - Reisverslag uit Taormina, Italië van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu Ook de parkeermeter houdt siesta - Reisverslag uit Taormina, Italië van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu

Ook de parkeermeter houdt siesta

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irwin en Irene

31 Mei 2014 | Italië, Taormina

Lieve allemaal,

Gisteren is het helemaal goed gekomen met het restaurant :-). We hadden een prachtige tafel met uitzicht op de zee. Heel mooi en het eten was er ook nog een heerlijk. Vanavond gaan we er dus gewoon nog een keer heen.

Vanochtend hebben we wat langer uit kunnen slapen omdat we niet zo heel vroeg op hoefden. Dus lekker rustig aan gedaan. Rond 8.30 zijn we opgestaan. De perzikken die we gisteren gekocht hebben, smaakten super door de yoghurt heen. Dus een mooie combinatie zo.

Rond 11 uur zijn we vertrokken richting Catania. De stad waar we ook geland zijn. Dit is vanaf Taormina ongeveer een uur rijden via de snelweg. De weg is prima te doen. De tol valt gelukkig erg mee met de prijs. Een enkele rit kost 1,70 euro. Ik had trouwens nog niet gemeld dat we rijden in een Suzuki XCross. Echt een auto voor Irwin, met name omdat we een Mercedes gekozen hadden :-). Hij zit dan wel weer een aantal klasse hoger volgens de meneer van het verhuurbedrijf. Toch altijd wel bijzonder dat je echt altijd een andere auto meekrijgt dan je aan hebt gegeven bij het huren. Maar we hebben geen klachten. Hij rijdt super en is verder lekker ruim.

Volgens de boekjes is het overal zo'n beetje tussen 13-16 uur siesta en dan sluit alles. Dus heel veel tijd leken we niet te hebben. Wat bijzonder was dat je je auto zowat op het plein bij de Dom voor de deur kunt parkeren. Hoef je in Nederland niet te verwachten.Parkeren kost geld, maar niet tussen 13 en 15 uur. Dan is parkeren gratis. Dan hebben de parkeermeters dus ook siesta :-). Lekker goedkoop haha.

Na het parkeren stonden we wat te turen op het kaartje van de stad. We wilde nog even langs de vismarkt, die tot 13 uur was. Een vriendelijke Italiaanse meneer heeft ons even op weg geholpen daarmee. Binnen een paar minuten stonden we dan ook midden op de markt. We hebben de meest vreemde varianten gezien. Natuurlijk veel sardientjes. Maar ook halve zwaardvissen, een haai,inktvissen. Ook werden er andere etenswaren verkocht zoals groente en fruit en levende (!) slakken. Ik sla slak voorlopig maar even over als het op de kaart staat.

Daarna hebben we nog een leuke wandeling door de stad gemaakt. Ook hier "struikel" je weer over de bruidsparen. Iedere dag zien we er wel een paar. Allemaal nog best jong en ook regelmatig in uniform. Daardoor zijn de kerken ook extra mooi aangekleed met bloemen enzo.In een mooie tuin hebben we lekker de aardbeien gegeten. En we hebben nog "gezondigd" met een lekker ijsje en een pistache taartje. Erg lekker allemaal. In een van de boekjes stond ook nog dat je bij authentieke art deco stalletjes seltz e limone verkocht werd (spuitwater met versgeperste citroen met zout). Als citroen liefhebber moest Irwin deze natuurlijk ook nog even uitproberen. Ik heb het ook geproefd. Eigenlijk best lekker vond ik , Irwin had het geloof ik liever zonder zout gehad :-).

Om 15 uur moesten we natuurlijk weer bij de auto zijn. Dus op tijd weer terug naar de auto, die we gelukkig weer in een keer terug hebben gevonden. Rond 16 uur waren we weer terug in het hotel zodat we ook nog even bij het zwembad een beetje kleur op hebben kunnen doen. Luxe hoor een hotel midden in de stad, met uitzicht op zee en ook nog een dakterras met zwembad. We genieten er met volle teugen van.

In Taormina heeft Irwin bij de ijssalon natuurlijk nog de citroensmaak ijstest van de dag gedaan. Dit keer kreeg het citroenijs een magere 7. Morgen weer een nieuwe kans.

Nu gaan we zo nog een wandeling door Taormina maken en daarna onze laatste avondmaaltijd hier. Morgen reizen we door naar Cefalu in het noorden.

Een fijne avond en tot het volgende blog!

Liefs en een dikke knuffel,
Irwin en Irene

• 31 Mei 2014 - 22:03

Eveline:

Het klink allemaal geweldig en heerlijk. Lekker ijs (al zijn de cijfers niet heel hoog) Eten lekker, lekker weer.
    mmmm word thelemaal jaloers haha

• 31 Mei 2014 - 23:15

Edwin:

Nederland heeft met 1-0 gewonnen van Ghana! Gelukkig zijn jullie wel voor het WK terug. Moet ik nog een juichpak van Roy Donders bestellen?

• 01 Juni 2014 - 08:30

Jennie:

Nou, dat klinkt allemaal erg goed, misschien ga ik in het najaar ook wel daar naar toe.
    Veel plezier nog, maar ik denk dat dat wel gaat lukken en wat betreft het juichpak, die zijn allemaal uitverkocht haha.

Groetjes, Jennie

• 01 Juni 2014 - 14:24

José:

Het klinkt allemaal even leuk! En wat betreft citoenijs, Irwin dit is toch ook de lekkerste smaak. :-) Ook mijn eerste keuze, lekker!!!

• 01 Juni 2014 - 20:11

Joyce:

Geweldig. Klinkt als een heerlijke vakantie. En een citroen ijsje elke dag, Irwin je hebt groot gelijk. Geniet ervan. Liefs en dikke knuffel Joyce

• 02 Juni 2014 - 10:13

Marcia:

Klinkt als genieten! En wat een leuke test Irwin, citroenijsjes. neem je de Limoncello ook mee?