I'm gonna make you an offer you can't refuse - Reisverslag uit Palermo, Italië van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu I'm gonna make you an offer you can't refuse - Reisverslag uit Palermo, Italië van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu

I'm gonna make you an offer you can't refuse

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irwin en Irene

02 Juni 2014 | Italië, Palermo

Lieve allemaal,

In Cefalu verblijven we maar een nachtje. We sliepen overigens in de Lipari kamer om terug te komen op jouw vraag Walter. Vandaag gaan we via de touristische route naar Palermo. En niet zo maar een route, nee we gaan via Corleone. Het maffia dorp van Sicilie.

Maar eerst natuurlijk rustig opstarten met een ontbijtje. Irwin had me "gewaarschuwd" voor de Italiaanse ontbijten, met name dat deze niet zo veel voorstellen. Maar ook vanochtend werden we weer blij verrast. Er was voldoende keuze. Lekker vers fruit, nootjes, brood etc. Een goed begin van de dag dus.

Met een volle buik konden we dus vertrekken. Eerst het inmiddels bekende rondje langs de supermarkt voor het eten voor de lunch. De rit van vandaag zou zo'n 140 kilometer bedragen, via een mooie in het binnenland. Het weer is vandaag minder mooi en het is redellijk bewolkt. Volgens de voorspelling zou er zelfs een drupje regen kunnen vallen. Maar gelukkig hebben we niet meer dan een paar spetters gehad. Onderweg moest Irwin natuurlijk een paar keer stoppen omdat ik weer een mooi bloemetje voor op de foto zag. Gelukkig was dat geen probleem omdat er bijna geen verkeer was.

Rond lunchtijd kwamen we aan in het dorpje Corleone. Natuurlijk wilde Irwin nog even op de foto bij het bord. Hier houden ze zich keurig aan de siesta, want de meeste winkels waren dicht. Maar mogelijk was het ook omdat het maandag is. Want in Palermo was er ook een hoop gesloten. Op een bankje even de lunch klaar gemaakt en bij een barretje toch nog een ijsje kunnen scoren :-). Kennelijk komen hier niet veel toeristen want de meneer is erg bang om Engels met ons te praten en ons uberhaupt aan te kijken. Of zou het toch door de naam naam van het dorp komen?

Het laatste stukje naar Palermo verliep ook vlotjes. Palermo zelf is ook prima om te rijden. Al zijn ook hier de straatjes weer erg smal Herel :-). En ook het straatje naar de parkeerplaats voor de auto bij het hotel en het plekje zelf zijn heel erg smal. Erg knap hoe Irwin de auto er iedere keer weer doorheen manouvreert. Ik was denk ik gillend weggelopen.

Het hotel is verder erg smaakvol en authentiek ingericht. En de bedden zijn ook weer prima. Lekker op terrasje gezeten met een boekje en natuurlijk nog een spelletje gedaan. En verder gerelaxt de rest van de middag. 's Middags werden we ook nog gebeld door booking.com dat ons hotel in Agrigento overboekt is en ze boden ons twee alternatieven aan. Maar eens kijken hoe en wat de mogelijkheden zijn.

Voordat we gaan eten lopen we nog een klein rondje en komen we toch heel verrassend nog een gelateria tegen :-). Deze krijgt van Irwin een 7+ voor het citroenijs. Er zit dus weer een stijgende lijn in de waardering.

Zwaardvis staat hier zeer regelmatig op de kaart, dus vanavond ben ik hier dan toch maar eens voor gegaan. Een lekkere vis en ook stevig. Nog een laatste spelletje Carcassonne en dan op naar bed. Morgen is het tijd om Palermo verder te verkennen.

Edwin over de brug hebben we hier niets gehoord. Maar de afstand tussen Messina en het vaste land is inderdaad erg klein. Enne we krijgen toch zo'n vermoeden dat alle opmerkingen over het WK een verkapte uitnodiging zijn om 13 juni bij jullie te komen kijken :-). Klopt dat?

Liefs en een dikke knuffel,
Irwin en Irene

• 03 Juni 2014 - 20:37

Edwin:

Zeker! Jullie zijn de 13e van harte welkom! Als je jullie nieuwe vakantievrienden uit Corleone maar thuis laat, Peter komt ook al, dus 1 crimineel is we genoeg ;-)