Geen broodje aap, maar een broodje ijs - Reisverslag uit Palermo, Italië van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu Geen broodje aap, maar een broodje ijs - Reisverslag uit Palermo, Italië van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu

Geen broodje aap, maar een broodje ijs

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irwin en Irene

03 Juni 2014 | Italië, Palermo

Lieve allemaal,

Vandaag gaan we op ontdekkingstocht door Palermo! Maar eerst doen we het vanochtend eens rustig aan. Het ontbijt is echt super uitgebreid. Er is zelfs prosecco. Goed begin van de dag dus :-).

Daarna is het tijd om de planning voor de dag te maken en de administratie even bij te werken. Rond 11 uur zijn we er helemaal klaar voor. Nog even snel het hotel regelen in Agrigento en dan kunnen we op pad.

Met de rugtassen vol met water, wat kleins te eten en leesboeken gaat het helemaal goed komen. We lopen door verschillende wijken en sommige delen zijn wat beter ondehouden dan andere. Leuk om al die verschillen te zien.

De wandeltocht voert ook langs de haven. Ook hier valt het ons op dat er maar weinig bootjes op het water zijn. Bij de waterkant eten we lekker het broodje parmaham met mozzarella op. Verrassend hoe vers het brood iedere keer weer is.

Daarna gaan we op zoek naar het zogeheten broodje ijs. Dat hebben we al op meerdere plaatsen gezien, maar "moet" nu toch echt wel een keer gegeten worden natuurlijk :-). De salon uit ons boekje is dicht. Maar het Italie, dus dan gaan we gewoon naar de Italiaan op de volgende hoek van de
Straat. De meneer achter de toonbank vindt het erg leuk om een keer Engels te kunnen spreken en Irwin mag zelfs verschillende smaken proeven. Het citroenijs krijgt vandaag een 8. Het broodje ijs houdt in een zacht wit bolletje met daarop de bolletjes ijs. Weer eens wat anders.

Nadat we nog wat verder zijn gelopen, hebben we in de Engelse tuin een boekje gelezen en zijn we via de chique winkelstraat weer teruggelopen. Ook wij houden ons dus "keurig" aan de siesta tijden :-).

Nu even verdere relaxen voordat we straks weer stapjes gaan zetten naar het restaurant van vanavond.

Liefs en een dikke knuffel,
Irwin en Irene

• 03 Juni 2014 - 20:24

Edwin:

Broodje ijs?? Dat wil ik ook wel eens proeven. Kunnen jullie er eentje meenemen voor mij?

• 04 Juni 2014 - 09:21

Cynthia:

Broodje ijs lijkt me ook wel bijzonder. Klinkt als een lekker relaxed dagje. Veel plezier nog!!

• 04 Juni 2014 - 20:44

Joyce:

Met prosecco bij het ontbijt kan het ook niet anders dan een gezellige en ontspannen dag worden.
    Geniet ervan! Liefs en dikke knuffel, Joyce