Echt meisje in de rimboe .... - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu Echt meisje in de rimboe .... - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu

Echt meisje in de rimboe ....

Door: Irwin

Blijf op de hoogte en volg Irwin en Irene

02 Juli 2013 | Litouwen, Vilnius

Vandaag een blog van mij (Irwin). Irene is helemaal uitgeput van de wandeling. ..

Vanochtend zonder problemen uitgechecked bij het hotel. We waren bang dat we alsnog een rekening zouden krijgen omdat we niet op de gastenlijst stonden, maar dat viel mee.

We zijn gestart met een hele mooie wandeling door een natuurgebied met meren. Het wordt de botanische wandeling genoemd. Dat klinkt meer als tuinen, maar het is puur natuur. Heel veel bloemen gezien, waaronder orchideen. En ook veel insecten, mooie vlinders maar ook veel prikkende beestjes helaas. Ik was helemaal in mijn element, constant aan Irene aan het vertellen over de bomen en bloemen. Mijn stadse meisje wordt nog eens een natuurkenner! We moesten ook een aantal bergjes beklimmen en weer afdalen. Dat ging mijn vriendinnetje wat minder af ... Heb haar een paar keer moeten redden. Dus of dat wintersport in februari echt een succes gaat worden? Dat worden veel blauwe hellingen!

Daarna nog verder gereden om het merengebied. Onder andere een oude watermolen bezocht. Ook zijn we nog naar een bijenmuseum geweest. Leuk om te zien, alleen zwermden er zo veel dazen om mij heen dat ik van ellende naar de auto gevlucht ben. Volgende keer een ander geurtje op doen, want Irene had er geen last van. We hebben zowaar een restaurantje voor de lunch gevonden. Irene heeft de specialiteit van het restaurant besteld, zonder te weten wat het was. De ene keer pakt dat beter uit als de andere keer. Vandaag was het dus wat minder met varkensvet en andere hele vette worsten met roggebrood.

Zo'n twee uur later aangekomen in Vilnius. Eerst door de oostblokwijken met de vervallen flats waar nog veel mensen wonen. Ik moet er niet aan denken daar te wonen. De oude binnenstad is echter bijzonder mooi. Het is een relatief kleine stad, prima lopend te doen. Voor morgen hebben we (lees: Irene) een mooie wandeling uitgestippeld.

De auto houdt bij hoeveel kilometer je nog kan rijden voordat je weer moet tanken. Toen Irene 125 kilometer voor Vilnius startte was dat nog 600 kilometer. Nu we er zijn is het 640 kilometer, en ze heeft dus die 125 kilometer gereden. Zal ze wat zuiniger rijden als ik?

Fijne avond allemaal, tot de volgende blog!

Irwin en Irene

  • 02 Juli 2013 - 20:58

    Jennie:

    Hi Irene en Irwin,

    Erg leuk dat jij (Irwin) ook een leuk verhaaltje verteld.
    Ik mis wel de foto's haha.

    Groetjes vas n Jennie

  • 02 Juli 2013 - 21:47

    Ank:

    Ja, sporty spice......

    Klinkt weer als een lekker dagje. Ik zal Iris vertellen dat de naam van haar vriendinnetje uit Lithouwen komt hahaha, Lida heet ze, ik zie het toevallig op jullie plattegrond staan...

    Groetjes weer!

  • 02 Juli 2013 - 23:47

    Hèrel:

    Lieve Irene en Irwin,
    jullie genieten zo te lezen volop, maar krijgen wel korte pootjes. Bijzondere auto hebben jullie gezien het verbruik.Kan me inderdaad voorstellen dat Irene liever een ander plaatselijk gerecht zou willen hebben.
    Wat een vette hap. Geniet nog heerlijk van jullie vakantie en tot de volgende ronde.
    Liefs
    Hèrel

  • 07 Juli 2013 - 15:24

    Marcia:

    Aaah Irene, goed gedaan hoor meissie.
    Je laat je ook niet kennen he. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irwin en Irene

Reisverslagen van Irwin en Irene

Actief sinds 12 Maart 2013
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 28988

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Oost-Canada

03 Juli 2014 - 06 Juli 2014

Vive la Paris

29 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Sicilië

13 Februari 2014 - 19 Februari 2014

Op de lange latten

29 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Estland, Letland & Litouwen

Landen bezocht: