Eilandhoppen - deel 1 - Reisverslag uit Saaremaa, Estland van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu Eilandhoppen - deel 1 - Reisverslag uit Saaremaa, Estland van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen - deel 1

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irwin en Irene

11 Juli 2013 | Estland, Saaremaa

Lieve allemaal,

Vandaag zijn we aan het eilandhoppen geslagen. De komende dagen verblijven we dus op verschillende eilanden. Ook vandaag dus weer een boottocht op het programma :-).

Maar vanochtend hebben we eerst super luxe ontbeten in ons hotel. Erg was zelfs champagne! Hoe veel beter kun je de dag beginnen?! Daarna hebben we het lekker rustig aan gedaan en zijn we eerst nog ongeveer 1 1/2 uur naar het strand gegaan. Om 10 uur is het daar nog heerlijk rustig :-). Opvallend is het trouwens hoeveel volleybalnetten er hangen. Kennelijk zijn ze daar dol op in Estland.

Omdat het nog zo'n 2 1/2 uur rijden zonder boottocht was, hadden we besloten het natuurpark vandaag even over te slaan. Dus na het strandbezoek zijn we op weg gegaan. Ongeveer halverwege de tocht was de oversteek. Die hadden we niet gereserveerd, maar gelukkig hoefden we niet lang te wachten en konden we de boot al op. De oversteek zelf duurde zo'n 25 minuten. Op een boot krijg ik altijd een vakantiegevoel, dus dat werd nu alleen maar versterkt. Ook hier was weer "bietensoep" verkrijgbaar dus daar ben ik weer opnieuw voor gegaan.Erg saai :-).

Vanaf het aanlegpunt was het nog zo'n 45 minuten rijden. Ook dit hotel is weer erg charmant en gezellig. We zitten midden in het stadje. Vanmiddag hebben we het ook lekker rustig aan gedaan en hebben we heerlijk op het terras gezeten. Wat gelezen, gepuzzeld en het plakboek wat bijgewerkt. Inmiddels liep ik wat dagen achter :-). Vanavond gaan we nog wat door het stadje lopen en kijken waar we wat kunnen eten.

De kaartjes voor de Griekse avond in Tartu op 18 juli zijn inmiddels ook opgehaald bij de Selver. Een erg handig systeem! Thuis had ik hiervoor al twee kaartjes gekocht en die kun je dan op veel plekken in Estland met je identiteitsbewijs ophalen.

Inmiddels hebben we het stadje wat verder bekeken. Het is een erg schattig plaatsje en ook ingesteld op toeristen. We zijn veel restaurants tegen gekomen. Uiteindelijk zijn we bij de Italiaan terecht gekomen. Het eten was prima in orde. Irwin dacht nog op de kaart bij verschillende restaurants "wilde beer" te zien staan en probeerde mij hier al enthousiast voor te maken. Maar het bleek geen bear, maar boar te zijn. Toch net wat anders, want dat is iets van een soort zwijn/varken.

Irwin was trouwens al begonnen met de rubriek opvallende zaken in de Baltische staten. Vandaag weer een nieuw fenomeen. Lichtknopjes bij toiletten. In alle drie de landen bevinden de knopjes voor de badkamer en/of toilet zich niet in de ruimte, maar buiten de ruimte. De eerste dagen liepen we ons dus suf te zoeken naar het lichtknopje. Maar die blijken zich dus buiten de ruimte te bevinden. Altijd leuk dus als iemand ineens bedenkt het licht voor je uit te doen, terwijl je nog op het toilet zit :-). Dat is ons overigens (nog) niet gebeurd.

Morgen staat een tour over het eiland op het programma. We blijven hier twee nachten. Dus we hebben alle tijd :-).

Liefs en een dikke knuffel,
Irwin en Irene

• 11 Juli 2013 - 17:42

Annet:

Hoi irene en Irwin,
    Estland klinkt erg goed. En leuke hotelletjes, en prima weer en je kunt je er nog verstaanbaar maken ook. Volgens mij zijn jullie enorm van het eten aan het genieten. Hopelijk blijf je wel in je afritsbroek passen. Maar als je af en toe zwaar graafwerk moet doen, dan verbrand je als een dolle! Veel plezier nog, groeten van Annet

• 12 Juli 2013 - 00:40

Hèrel:

Lieve Irene en Irwin,
    jullie houden wel het tempo erin. Wat jullie op 1 dag doen heeft een normaal mens 2 dagen voor nodig en wat een weer treffen jullie. Heb nog op weeronline gekeken maar het ziet er goed uit. Zo te lezen is Estland wat meer ingesteld op toeristen ook qua taal en parkeertarief. Heerlijk zo'n boottocht en het strand lijkt wel op Terschelling ook zo breed.
    Morgen (homme) weer (ilm) veel (palju) reisplezier (travel fun).
    Liefs en knuffels
    Hèrel