Eerste indruk van Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu Eerste indruk van Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Irwin en Irene - WaarBenJij.nu

Eerste indruk van Riga

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irwin en Irene

29 Juni 2013 | Letland, Riga

Lieve allemaal,

Vanuit Riga dan toch eindelijk het eerste echte reisverslag! Vanochtend zijn we vanaf Schiphol vertrokken met iets vertraging, maar dat mocht eigenlijk geen naam hebben. Rond 15.30 uur waren we op Riga airport. Gelukkig waren de koffers er ook snel en konden we op weg naar de auto. Nadat we de meneer van het verhuurbedrijf gebeld hadden, kwam die ons ophalen met de Citroen C4. Leuk, sportief modelletje, maar kennelijk hebben wij toch wat veel bagage bij ons. Want niet alle koffers passen in de kofferbak. Met zo'n benaming (kofferbak...) zou je toch zeggen dat dat moest passen. Maar goed eerst maar eens naar het bureau mee om het papierwerk verder af te handelen. Omdat we met de auto reizen naar Estland en Litouwen moeten we een extra bedrag betalen van 60 euro. Volgens ons lag dit bedrag lager, maar de meneer hield vol dat het toch echt nog voldaan moest worden en dat dit het bedrag was. Als we contant betaalden dan kon het trouwens ook voor 50 euro. Toch waren we nog niet helemaal happy met de zoals de meneer het noemde compact car. Het zou toch wel lekker zijn als alle bagage in de kofferbak kon. Dus nog maar eens vragen of ze toch misschien niet een grotere auto hadden. Die was er natuurlijk wel. Een Citroen Berlingo. Na wat onderhandeling over de extra prijs die we dan voor de auto moesten betalen, reden we rond 17.00 uur weg met de Berlingo. We rijden nu dus met z'n tweeen in een auto waar normaal hele gezinnen mee op vakantie gaan. Maar we hebben echt niet zoveel bagege bij ons hoor, dat valt echt wel mee :-). Op de zondag dat we teruggaan kunnen we de auto hier weer afleveren en dan brengen zij ons weer terug naar de luchthaven. Dat wordt dus wel een beetje op tijd daar zijn :-).

Vanaf de luchthaven was het nog maar een klein stukje rijden (Ca. 10 km) naar het hotel. Tot nu toe zijn het allemaal grote, brede wegen die zeer goed te rijden zijn. Irwin heeft mij met de koffers bij het hotel afgezet en is vervolgens een parkeerplaats te zoeken. Het hotel (Monika Centrum) is een mooi gebouw en de kamers zien er verder ook keurig uit. Nadat we de spullen op de kamer gebracht hadden, zijn we een rondje door de stad en de wijk gaan lopen. In de omgeving staan allemaal prachtige Jugendstil gebouwen. Irwin zag meteen herkenning met de gebouwen van vorig jaar in Cuba. De meeste zijn ook helemaal gerenoveerd of worden nog gerenoveerd. Erg mooi om te zien. Bij de Sky lounge (het is dat we dat in een boekje hadden gelezen anders waren we er zo langs gelopen) hebben we op de 11de verdieping een drankje gedronken (het was happy hour dus dat kwam mooi uit) met een kaasplankje en hadden we een mooi uitzicht over de stad. Toen was het tijd om weer door te lopen want om 19.30 hadden we natuurlijk een reservering bij de Italiaan. Qua sfeer in het restaurant dus een heel verschil met de diners van vorig jaar in de US.

Dat was zeker de moeite waard. Een erg leuke locatie, ergens tussen de gebouwen. Het was sfeervol ingericht en ook het eten was zeker de moeite waard. Nog even een kletsje gemaakt met een aantal Amerikanen en daarna nog een stukje door de stad gewandeld. In de stad liggen heel veel parken en het is dus super groen.

Nu zijn we net terug op de kamer. Morgen gaan we de Oude Stad verder ontdekken. Ik moet even kijken of het ook lukt om foto's te uploaden want ik type het verslag dit keer namelijk niet op de blackberry. Dus dat wordt nog even vervolgd.

Voor wie dit vandaag nog leest slaap lekker straks en morgen weer nieuwe verhalen! Fijne zondag!

Liefs en een dikke knuffel,
Irwin en Irene

• 29 Juni 2013 - 21:34

Eveline:

Wat tof dat je al meteen zo'n verslag gemaakt hebt. En echt aso dat jullie zo'n grote auto nodig hebben voor alleen jullie bagage haha. Was de Italiaan wat je er van gehoopt had kwa eten? Heel veel plezier morgen. Hebben jullie een beetje goed weer daar? Hier hebben we vanavond gebarbecued buiten maar vond het toch vrij fris.

Dikke kus Eveline

• 30 Juni 2013 - 00:25

Carlo:

Heel veel plezier !! Heb de "eerste indruk" foto's bekeken en dat zag er al goed uit ;-)

• 30 Juni 2013 - 06:48

Joyce:

Dat ziet er goed uit. Geniet en have fun. Maar dat gaat zeker goed komen. Liefts en dikke knuffel uit Eindhoven